top of page
Search

Topic No 22: Encouraging Student Teachers to Act as Classroom Assistants: Positive Impacts



 

Frequently, when I teach undergraduate or graduate level, whenever students in the seminar room are assigned to present their work individually, I will focus on letting 3 to 4 excellent students present first to be role models for the rest of the class (this will reduce the burden of the teacher). At the same time, I will select 1 excellent student and 1 volunteer,  and let these 2 students act as the Chairman or facilitator of the seminar (which will also reduce my burden). In addition to reducing my burden, it will give me time to listen to the presentation attentively, and analytically, and prepare to list the strengths and weaknesses of individuals or overall of the class to advise the class later. In addition, if it is an online seminar, I will have time to deliver like, applaud, or react to the presenter by telling him what I praised so that the rest of the class will know what he excelled in (what are his outstanding, good practices, or best practices, that others should collect).

 

The main principle of giving some students in the class the opportunity to act as my assistant or teacher assistants is that since they are preparing to be teachers in the future, being able to act as teacher assistants will be a source of pride for them. It will also encourage some excellent students to become excellent leaders in the future, creating academic leaders. Especially in graduate studies

 

The goal of assigning some students to act as Teacher assistants is to decrease the burden on teachers, allowing teachers to concentrate and have time to think, analyze, and analyze strengths and weaknesses while students in the classroom present their work. The highest value is to create academic leaders.

 

การส่งเสริมให้นักศึกษาฝึกสอน/ฝึกประสบการณ์ ทำหน้าที่เป็นผู้ช่วยในห้องเรียน: ผลกระทบเชิงบวก

บ่อยครั้ง เมื่อฉันสอนระดับปริญญาตรีหรือปริญญาโท เมื่อใดก็ตามที่นักเรียนในห้องสัมมนาได้รับมอบหมายให้เสนอผลงานของตนเองเป็นรายบุคคล ฉันจะเน้นให้นักเรียนที่เก่ง 3 ถึง 4 คนนำเสนอผลงานก่อน เพื่อเป็นแบบอย่างให้กับนักเรียนคนอื่นๆ ในชั้นเรียน (ซึ่งจะช่วยลดภาระของครู) ในขณะเดียวกัน ฉันจะเลือกนักเรียนที่เก่ง 1 คนและอาสาสมัคร 1 คน และให้นักเรียน 2 คนนี้ทำหน้าที่เป็นประธานหรือผู้อำนวยความสะดวกในการสัมมนา (ซึ่งจะช่วยลดภาระของฉันด้วย) นอกจากจะช่วยลดภาระของฉันแล้ว ยังทำให้ฉันมีเวลาฟังการนำเสนออย่างตั้งใจและวิเคราะห์ และเตรียมที่จะระบุจุดแข็งและจุดอ่อนของแต่ละบุคคลหรือโดยรวมของชั้นเรียนเพื่อให้คำแนะนำกับชั้นเรียนในภายหลัง นอกจากนี้ หากเป็นสัมมนาออนไลน์ ฉันจะมีเวลาแสดงท่าทีชื่นชม ปรบมือ หรือโต้ตอบกับผู้นำเสนอโดยบอกว่าฉันชื่นชมอะไร เพื่อให้นักเรียนคนอื่นๆ ในชั้นเรียนทราบว่าเขามีความโดดเด่นในด้านใด (อะไรคือความโดดเด่น แนวทางปฏิบัติที่ดี หรือแนวทางปฏิบัติที่ดีที่สุดที่คนอื่นควรรวบรวมไว้)

 

หลักการสำคัญในการให้โอกาสนักเรียนบางคนในชั้นเรียนได้ทำหน้าที่เป็นผู้ช่วยหรือครูผู้ช่วยก็คือ เนื่องจากพวกเขากำลังเตรียมตัวเป็นครูในอนาคต การได้ทำหน้าที่เป็นผู้ช่วยครูจะเป็นแหล่งความภาคภูมิใจของพวกเขา นอกจากนี้ยังจะช่วยส่งเสริมให้นักเรียนที่เก่งกาจบางคนกลายเป็นผู้นำที่ยอดเยี่ยมในอนาคต ซึ่งจะสร้างผู้นำทางวิชาการขึ้นมาได้ โดยเฉพาะในการเรียนระดับบัณฑิตศึกษา

 

เป้าหมายของการให้นักเรียนบางคนทำหน้าที่เป็นผู้ช่วยครูก็คือการลดภาระของครู ทำให้ครูสามารถมีสมาธิและมีเวลาคิด วิเคราะห์ และวิเคราะห์จุดแข็งและจุดอ่อนในขณะที่นักเรียนในห้องเรียนนำเสนอผลงานของตนเอง คุณค่าสูงสุดคือการสร้างผู้นำทางวิชาการ

 
 
 

Recent Posts

See All

Comments


 Contact Us

Contact Information

Thanks for submitting!

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram
bottom of page